ΕΛΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ

Το ΜΠΟΪΚΟΤΑΖ στα προϊόντα της ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ κρίθηκε νόμιμο με την υπαρ. 8839/2014 απο το Δικαστήριο της Αθήνας στο οποίο προσέφυγε η εταιρία 3Ε

08 Αυγούστου 2014

Όμηρος Ταχμαζίδης : Η Coca Cola συνετρίβη σε διαδικτυακή σύγκρουση

Coca Cola συνετρίβη σε διαδικτυακή σύγκρουση"


Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης

Ανώμαλη προσγείωση για τους επικοινωνιολόγους της Coca Cola. Μέσα σε έξι ώρες αναγκάστηκαν χθες (Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014) να «κατεβάσουν» προπαγανδιστική ανάρτηση της πολυεθνικής εταιρείας στον ιστότοπο «Μηχανή του χρόνου» του δημοσιογράφου Χρίστου Βασιλόπουλου μετά από καταιγισμό αρνητικών σχολείων των αναγνωστών κατά του προκλητικού προπαγανδιστικού κειμένου.
Η επιλογή του συγκεκριμένου ιστοτόπου δεν ήταν τυχαία: η επικοινωνιακή ομάδα της Coca Cola προσπάθησε με την προπαγανδιστική δημοσίευση να ισοφαρίσει τις εντυπώσεις που άφησε πίσω της η δημόσια ανακοίνωση των απεργών ενάντια σε διαφήμιση της Coca Cola: σύμφωνα με τους εργαζόμενους η διαφήμιση παραπλανούσε τους καταναλωτές προσπαθώντας να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη άρχισε πάλι να λειτουργεί.
Η ανακοίνωση των απεργών φιλοξενήθηκε σε πολλούς ιστοτόπους: θραύση έκανε η αναμετάδοσή της από τον ευρείας επισκεψιμότητας ιστότοπο του δημοσιογράφου Κώστα Μπαξεβάνη «Το κουτί της Πανδώρας» - οι αναμεταδόσεις της ανακοίνωσης ξεπέρασαν τις οκτώ χιλιάδες. Η ανακοίνωση αναρτήθηκε υπό τον τίτλο: «Εργαζόμενοι Coca Cola: Η εταιρία διαφημίζει ότι μένει Ελλάδα ενώ κλείνει εργοστάσια».
Στο μεσοδιάστημα η Coca Cola αναδιπλώθηκε: η παραπλανητική τηλεοπτική διαφήμιση της με την ελληνική σημαία, τα κάστρα και τον Λευκό Πύργο, την πλατεία Αριστοτέλους και τους δρόμους της Θεσσαλονίκης έφυγε από τις οθόνες των τηλεοράσεων όπως εμφανίσθηκε - νύχτα σαν τον κλέφτη στο σκοτάδι…
Από αυτό το αδιέξοδο θέλησε να ξεφύγει η ομάδα επικοινωνίας της Coca Cola με τη δημοσίευση της προπαγανδιστικής καταχώρησης στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου»: αλλά η αντίδραση των αναγνωστών και αναγνωστριών υπήρξε άμεση και δυναμική – χιλιάδες αρνητικά σχόλια ανάγκασαν τους διαχειριστές της σελίδας να αποσύρουν το, ούτως ή άλλως, γελοίο προπαγανδιστικό άρθρο (έχω αποθηκεύσει όλο το κείμενο και το έχω στη διάθεσή μου: εν καιρώ θα ασχοληθώ με την παραπλανητική ρητορεία του και άλλα φληναφήματα των σχεδιαστών της προπαγάνδας της πολυεθνικής εταιρίας).
Ο τίτλος του κειμένου που έχει αναρτήσει ο ιστότοπος «Μηχανή του χρόνου» και δεν είναι πλέον διαθέσιμος μετά την εσπευσμένη «απόσυρσή» του: «Coca Cola Τρία Έψιλον: Εδώ και 45 χρόνια τα αγαπημένα προϊόντα των Ελλήνων» - διαφημίζει όλα τα προϊόντα της εταιρίας, ακόμη και τα πατατάκια «Τσακίρης» (=Coca Cola!!!)
Έχω επισημάνει συχνά τους κινδύνους που διατρέχει το «σύστημα Coca Cola» από το Διαδίκτυο και τα social media: πολύ πρόσφατα ασχολήθηκα με το ζήτημα στο άρθρο μου «Η Coca Cola καταρρέει εξαιτίας των social media» - η απόσυρση της παραπλανητικής διαφήμισης από την τηλεόραση και πολύ περισσότερο η χθεσινή αυθόρμητη επίθεση των χρηστών του Διαδικτύου εναντίον της δημοσίευσης- καταχώρησης της Coca Cola στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου» καταγράφουν την αποτυχία της προσπάθειας να ελεγχθεί η πληροφόρηση του κοινού μέσω μιας «εξαγορασμένης-κατασκευασμένης δημοσιότητας».
Το μήνυμα που έστειλαν οι αγανακτισμένοι καταναλωτές αυθόρμητα και κατά χιλιάδες προς το διαχειριστή του ιστοτόπου και την Coca Cola ήταν σαφές: όποιος «πληρώνεται», ξεσκεπάζεται – όποιος παραπλανά, τιμωρείται…